Internetowe porządki - skrzynka e-mail

Follow my blog with Bloglovin


Cześć! Przyszła pora na internetowe porządki.
Po tym jak ostatnio przegapiłam ważnego e-maila, postanowiłam, że trzeba z tym skończyć! Trzeba zabrać się za internetowe porządki. Na pierwszy ogień idzie moja skrzynka e-mail. To będzie trudny przeciwnik, ale muszę z nim wygrać. Moja poczta znajduje się na gmail.com, a właściwie na dwóch innych portalach, ale pobieram ją na konto google, bo z niego o wiele łatwiej się korzysta.
Na górze widzicie jak wygląda moje konto po generalnych porządkach, a poniżej macie wyjaśnione jak to zrobić, oraz z czego korzystam aby ułatwić sobie to zadanie. ;)




Jak zabrać się za porządek na e-mailu?

  1. Wypisz się ze wszystkich subskrypcji z których i tak nie korzystasz. Nie jest to najłatwiejszy punkt do realizacji najczęściej wiąże się ze żmudnym wchodzeniem w każdego e-maila i szukanie informacji jak możemy wypisać się z subskrypcji. 
  2. Skasuj e-maile z subskrypcji z których nie korzystasz. To, że zrezygnujemy z otrzymywania e-maili nie oznacza, że znikną one z naszej skrzynki. Jeśli kończę subskrypcję, od razu wpisuje nazwę w wyszukiwarkę na koncie poczty i kasuje wszystkie e-maile od tego adresu.
  3. Stwórz odpowiednie etykiety do których będziesz później przyporządkowywać e-maile. (po prawej stronie klikamy w przycisk koła zębatego, następie ustawienia i wybieramy etykiety, tam możemy stworzyć ich dowolną ilość, oraz tworzyć podkategorie).
  4. Zautomatyzuj to co możesz. Pozostając w ustawieniach wchodzimy w "Filtry i zablokowane adresy", tam możemy stworzyć nowy filtr. Czyli, że np e-mailą z danego adresu automatycznie będzie nadawana wybrana etykieta. 
  5. Przyszła pora na najtrudniejsze. Odczytaj wszystkie e-maile, skasuj niepotrzebne, a pozostawionym dopasuj odpowiednie etykiety.
  6. No dobra, najtrudniejsze będzie teraz, utrzymaj porządek na skrzynce e-mail.












Dodatki?

  1. Możemy wybrać sobie dowolny motyw, dzięki czemu milej będzie nam się korzystało z naszego konta. Ważne, aby był on czytelny i przejrzysty. (Ustawienie → motyw).
  2. Możesz skorzystać z dodatkowych opcji (ustawienia → ustawienia → laboratorium). Mamy tu między innymi kalendarz, możliwość dodania informacji o ilość nieprzeczytanych e-mail. Mamy tu również okno podglądu, by szybciej czytać pocztę i wiele innych funkcji ;)
  3. Do niektórych przeglądarek można pobrać aplikację, dzięki czemu, bez wchodzenia na stronę dostaniemy informację, że przyszedł do nas nowy e-mail.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Altruistka , Blogger